برای حل مشکل پیام “blacklist” هنگام نصب بازی‌ها یا اپلیکیشن‌ها روی هدست‌های Meta Quest از طریق برنامه SideQuest، مراحل زیر رو قدم‌به‌قدم دنبال کن تا این خطا رو رفع کنی: 🔧🛠️

🧨 علت پیام “blacklist”:

این پیام معمولاً نشون می‌ده که نصب بازی که می‌خوای انجام بدی ، به‌ صورت مستقیم با مشکل مواجه می‌شه.

✅ مراحل حل مشکل در SideQuest:

 

1. هدست رو به حالت Developer Mode ببر

  • وارد اپ Meta در گوشی شو.

  • از منوی Devices → هدست مورد نظر رو انتخاب کن.

  • گزینه Developer Mode رو فعال کن (اگر هنوز فعال نیست).

  • اگه گزینه Developer Mode رو نمی‌بینی، باید اول یک اکانت توسعه‌دهنده در سایت developer.oculus.com بسازی.

 

2. بررسی اتصال صحیح هدست به SideQuest

  • هدست رو با کابل USB-C به کامپیوتر وصل کن.

  • اگر برای اولین بار وصل می‌شی، باید داخل هدست اجازه دسترسی USB و اجازه Debugging رو تأیید کنی.

  • داخل SideQuest مطمئن شو که گوشه بالا سمت چپ نوشته شده: ✅ Device Connected و حالت “green dot”.

 

3. نسخه APK مشکل‌دار رو به‌صورت دستی نصب کن

  • در SideQuest دکمه‌ی “Install APK file from folder on computer” رو بزن.

  • فایل APK مورد نظرت رو انتخاب کن.

  • صبر کن تا نصب کامل بشه (پیشرفت نصب در پایین سمت چپ SideQuest نشون داده می‌شه).

 

⛔ اگر در این مرحله پیام Blacklist دیدی، ادامه بده به مرحله بعد.

4. بررسی فضای ذخیره‌سازی هدست

گاهی مشکل از فضای ناکافی هم هست. از توی هدست → Settings → Storage رو چک کن و مطمئن شو فضای کافی وجود داره.

5. در نهایت: استفاده از نسخه غیرمحدود SideQuest (Advanced Installer)

در سایت SideQuest, نسخه “Advanced Installer” رو نصب کن که دسترسی بیشتری برای نصب مستقیم روی هدست فراهم می‌کنه و معمولاً از فیلترهای Meta عبور می‌کنه.

برای دریافت مشاوره و پشتیبانی وارد پنل کاربری خود شوید.